4 Bahan Utama VIVIX yang anda patut tahu!

Assalamualaikum,

Malam ni saya nak share entry tertangguh saya... dah lama nak cerita pasal VIVIX. Tapi masa tidak mengizinkan. So, malam ni saya mula dulu dengan sharing mengenai bahan-bahan UTAMA yang ada dalam VIVIX. 

Image result for vivix shaklee


EMPAT bahan utama dalam Vivix  adalah : 


  1. Anggur Muscadine
  2. Elderberry
  3. Purple Carrot
  4. Polygonum Cuspidatum.

Jom saya perincikan setiap satu bahan UTAMA tersebut: 




1- ANGGUR MUSCADINE

Satu-satunya anggur yg mempunyai lebih satu kromosom yg bermanfaat untuk kesihatan. Anggur ini mempunyai ciri-ciri untuk menghentikan bahan kimia yang menjadi penyebab kanser, juga sebagai anti-virus dan anti-bakteria.

Anggur muscadine dan bijinya adalah salah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri anti-radang. Jika dibandingkan dengan anggur lain, ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular,menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.

Image result for muscadine grapes

2- ELDERBERRY / Sambucus Nigra

ElderBerry merupakan berry yang bertaraf PREMIUM HIGH CLASS kalau dalam salasilah keluarga berry. Elderberry merupakan buah yang popular dan telah lama digunakan dalam perubatan tradisional.

Antara manfaat lain yang sangat penting dari jus elderberry adalah:
❤️ Kemampuannya untuk mencegah dan mengubati cancer, fakta ini dikaitkan dengan antioksidan yang terkandung di dalamnya.

Image result for elderberry


3- PURPLE CARROT

Purple carrot adalah sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytochemical termasuk lah carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang, anti-mikrob dan anti-carcinogen yang berupaya untuk mengurangkan risiko penyakit jantung.

Asid klorogenik adalah anti oksidan paling banyak dalam semua carrot termasuk lah Purple Carrot. Ia bertanggungjawab mengurangkan risiko penyakit diabetes.

Image result for purple carrot


4- POLYGONUM CUSPIDATUM (Knotweed Jepun)

Sejenis tumbuhan perenial yang besar berasal dari asia, juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Knotweed jepun adalah sumber komersial Resveratrol.

Polygonum Cuspidatum banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan supplement anti penuaan. Kesimpulan dari ujian demi ujian menunjukkan resveratrol di dalamnya membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan.


Image result for POLYGONUM CUSPIDATUM

VIVIX memang superb! 

Ummi Izzsofea
CNY 2015



0 comments:

Post a Comment