JOM KURUS TANPA BERLAPAR Tips #02

Assalamualaikum..

Saya kongsikan tips seterusnya dalam Jom Kurus. 

# JOM SIHAT ##
**TIP #02**
Cari MENTOR

Seperti dikongsi sebelum ini, saya melakukan proses penurunan berat badan tapi kurang berkesan & tidak berkekalan. Ini kerana apa yang saya lakukan adalah berdasarkan "apa yg boleh", "baca & buat" & "ikut suka" tanpa ilmu & sistem yang betul.

Tahun ini saya rasa perlukan kelainan & saya laburkan dana hidup saya untuk mendapatkan MENTOR yang betul. Saya mendaftar JK1M#4 (Jom Kurus 1 Malaysia musim ke-4) anjuran Kevin Zahri dibawah kendalian Coach Elone Ker, Coach Clarissa, Coach Eddy Suffian & Coach Elrone. Mereka adalah individu yang saya gelarkan MENTOR fitness saya yang terbaik 



Image result for mentor
KENAPA PERLU MENTOR
Dalam apa jua yang kita buat apa perlu dilakukan dengan betul & MENTOR adalah orang penting bagi memastikan apa yang dilakukan adalah dengan mengikut sistem & kaedah yang betul untuk mendapatkan impak yang optimum. Mereka sangat penting untuk memberi semangat & rujukan jika perlu.
MENTOR mestilah seseorang yang berilmu & yang terbaik adalah orang yang pernah melalui apa yang kita bakal lalui..
Jom Cari, Ikut (Mengikut Batasan) dan paling penting Hormat MENTOR untuk mendapat keberkatan ilmu yang berkekalan

Inspirasi Hati 
Ummi Izzsofea
0123962094
Shaklee Independant Distributor 
Senior Sup 2015

0 comments:

Post a Comment